Choose language

Applikation / Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase)

Koppla Microsoft Business Central till Inyett

Med en smart koppling mellan Inyett och Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase) effektiviseras processen vid både upplägg av nya kunder och leverantörer samt vid genomförande av leverantörsbetalningar. Koppla Inyett till Microsoft och få det bästa av Inyett direkt i ditt ekonomisystem.

Marketplace_Swebase_3

Applikation / Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase)

Säkerställ korrekta företagsuppgifter och trygga betalningar direkt i Microsoft Business Central.

Med hjälp av kopplingen kontrolleras inte bara leverantörsbetalningar, utan även informationen vid upplägg av kunder och leverantörer. Kopplingen säkerställer att aktuell och korrekt företagsdata hämtas automatiskt, och att du varnas om potentiella risker eller bedräkopplade till företaget.

När dina leverantörsbetalningar kontrolleras, uppmärksammas felaktigheter, misstag och försök till ekonomisk brottslighet i samband med att betalningar förbereds. Du får en bekräftelse att varje transaktion är kontrollerad och säker att genomföra, direkt i ditt befintliga betalflöde.

Kopplingen skapas genom att aktivera applikationen 'Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase)' i Inyett Marketplace. Starta kopplingen genom att fylla i beställningsformuläret längst ner. Aktiveringen av applikationen skapar en kundnyckel som du som kund klistrar in i Business Central. När det är gjort är kopplingen slutförd. Enkelt.

Du kan läsa mer om hur det fungerar inne i Business Central (Swebase) här. *Kopplingen förutsätter att du har version  25.0.193.0 av Swebase

Applikation / Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase)

Lägg upp och kontrollera företag!

1
Sök på företagsnamn eller organisationsnummer på leverantören som ska läggas upp. Användaren väljer sedan rätt leverantör.
2
En pop-up visas med information om den aktuella organisationen. Komplett och korrekt företagsinformation. 
3

Du kan välja att söka på aktuella bankgiro och plusgiro kopplat till det företaget du vill lägga upp. Där kan du sedan koppla rätt bankgiro till leverantören.

4
En kontroll på företaget görs. Du får antingen grönt (Allt är OK!), gult (Var uppmärksam), rött (varning). Om du vill veta mer eller så fullständig information om företaget kan du klicka dig vidare på "klicka här för mer information". 

Pris

Från 1500 sek / mån.

Applikationen 'Microsoft Dynamics 365 Buisness Central (Swebase)' är en extratjänst förenat med en kostnad som tillkommer ditt ordinarie avtal med Inyett. Befintligt avtalsvillkor mellan dig som kund och Inyett är gällande, och det åligger dig som kund att tillförsäkra sig om att den person som aktiverar tjänsten äger rätt att företräda kunden att ingå köpet. Tjänsten debiteras årsvis och en orderbekräftelse skickas i samband med aktivering.

Fakturering sker nästföljande månad efter aktiveringen av tjänsten, om inte annat överenskommits.

Applikation / Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase)

Så kommer du igång!

Marketplace_Swebase_1
Ta del av information om applikationen, och bekräfta att du vill aktivera kopplingen genom att fylla i dina uppgifter i formuläret längst ner på sidan. Aktivering av tjänsten kan endast göras av dig med rollen 'Administratör'.
Marketplace_Swebase_5

Efter genomförd aktivering skickar vi en orderbekräftelse till dig. Klicka på knappen 'Hämta kundnyckel' i bekräftelsen för att navigera till ditt Inyett konto och sidan 'Kontoinformation'. Applikationen Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase) visas nu som 'Aktiverad' tillsammans med din unika 'Kundnyckel'.  Kopiera denna kundnyckel för att kunna klistra in den i Buisness Central

Marketplace_Swebase_7
Logga in in Business central och navigera till 'Inställningar Banking'. Under Allmänt hittar du en sektion som heter 'Inyett Detect Koppling'. I fältet 'API-nyckel' klistrar du in API nyckeln. 
 
Här finns sedan andra inställningar.
Välj språk för varningar : Här väljer du i vilket språk som du vill ha information om varningarna inne i Business Central. Du kan välja mellan svenska, engelska och norska. 
Organisationsnummer obligatoriskt: Klickar du i denna måste du ha ett organisationsnummer upplagt på alla dina leverantörer. Saknas det ett organisationsnummer på en leverantör som en betalning ska gå till kommer det inte att gå att skicka betalnings förslaget till Inyett Detect förrän det finns ett organisationsnummer på leverantören. Detta är valfritt att ha på. 
Varningar obligatoriskt: Att ha detta alternativet på betyder att man måste skicka betalningsförslaget till inyett för granskning annars kan man inte skicka filen vidare till banken. 
Skicka till Inyett när du skapar betalningsförslaget: Denna inställning gör att betalningsförslaget skickas automatiskt till Inyett så fort man skapar upp det. Vill man hellre skapa upp betalningsförslaget och jobba med vilka betalningar som ska gå vidare till banken innan man skickar det till inyett väljer man att ha detta alternativ av. 
 
Marketplace_Swebase_3

Nu är kopplingen aktiv och du kan börja skicka dina utbildningsförslag inne i Business Central till Inyett och fått dina varningar direkt inne i systemet. 

Aktivera!

Genom att fylla i formuläret får vi information om att Inyett-kontot du är kopplad till önskar aktivera applikationen 'Applikation / Microsoft Dynamics 365 Business Central (Swebase)'. Aktivering av tjänsten kan endast göras av dig med rollen 'Administratör'. 

Om du har rollen 'Användare' för Inyett-kontot, kommer inte produkten att aktiveras, men Inyett får information om att intresse för tjänsten finns, och kommer därmed kontakta dig eller en 'Administratör' för kontot.

Eftersom tjänsten är förknippad med en kostnad, kommer vi att bekräfta aktiveringen med dig eller annan part förknippad med det befintliga avtal som finns mellan dig som kund och Inyett.